REAL CLASS/[애니]We bare bears

(리얼클래스 학습일기)[초급_위베베 S1_48일차]Ep16.Panda’s Sneeze 판다의 재채기(3/3)

kkogggokk_E 2023. 12. 5. 20:48
728x90

💡 Lecture 

🔹I don't want to be cute. 

I don't want to be cute. 
            =wanna 
내가 귀여운게 싫어요. 
I don't want to be here. 여기에 있기 싫어요.
I don't want to be with you. 너랑 같이 있기 싫어.
I don't want to be skinny. 내가 마른게 싫어요.

 

🔹He's done it. 

He's done it.
He has done it.
그가 그것을 해냈어요. 
You've done it! 네가 그걸 해냈네! / 당신이 해냈네요!

 

🔹You guys aren't cute at all.

You guys aren't cute at all. 당신들 전혀 귀엽지 않아요. 
at all 전혀 ~ 하지 않아요.
He's not nice at all. 걔는 하나도 착하지 않아요.
He's not smart at all. 그는 하나도 똑똑하지 않아요.

 

📺 Video

🔹Panda's starting off with something a little unconventional.

Panda's starting off with something a little unconventional. 판다가 조금 독특하게 시작하네요.
unconventional 색다른, 독특한, 파격적인
conventional 평범한, 관례적인

 

🔹He's won over the audience!

He's won over the audience! 관객을 사로잡았어요! 
win over 1. 마음을 사로잡다. 
2. 설득에 성공하여 내편으로 만들다. 
After 3 years of effort, he finally won her over. 3년간의 노력 끝에, 결국 그녀의 마음을 얻었다. 

 

🔹You had one job to do!

You had one job to do! 당신한테 주어진 일이 단 하나였잖아요!
⇒ 넌 그거 하나도 제대로 못 해?

 

🏋️‍♀️ Coaching

당신한테 주어진 일이 단 하나였잖아요!
⇒ 넌 그거 하나도 제대로 못 해?
You had one job to do!
그는 마침내 그녀의 마음을 얻었어요. He finally won her over.

 

🎙️ Recording

Well, okay. Panda's starting off with something a little unconventional. 네, 뭐 판다가 조금 독특하게 시작하네요.
I don't wanna be cute. I wanna be cool like you. 나 귀엽기 싫어. 형처럼 멋지고 싶다고.
He's done it! He's won over the audience! 해냈습니다! 관객을 사로잡았어요.
You big dummy! You had one job to do! 이 멍청아! 넌 그거 하나도 제대로 못 해?!
- You guys aren't cute at all. I'm outta here.
- No. Wait. I'm still cute.
- 너희들 하나도 안 귀여워. 난 갈래
- 잠깐, 난 아직 귀여워.
당신한테 주어진 일이 단 하나였잖아요!
⇒ 넌 그거 하나도 제대로 못 해?
You had one job to do!
그는 마침내 그녀의 마음을 얻었어요. He finally won her over.

 


 

We're Classmates! 
콘텐츠로 배우는 진짜 영어, 리얼클래스의 클래스 메이트로 초대합니다.
클래스 메이트 초대 쿠폰 50,000원이 적용된 할인가로 리얼클래스를 시작하세요. 
https://realclass.co.kr/new/promotion/package/primary?invitationCode=LHGIP9U8JG1KS8TO