REAL CLASS/[애니]We bare bears

(리얼클래스 학습일기)[초급_위베베 S1_29일차]Ep10.Nom Nom 놈놈의 방문(2/3)

kkogggokk_E 2023. 11. 11. 00:15
728x90

💡 Lecture 

🔹 You have such a talent.

You have such a talent. 재능이 있으세요.
You have such a talent for + []. []에 재능이 참 많으시네요. 
such 그러한, 아주, 많이
You have such a talent for singing. 당신은 노래하는 데 재능이 참 많으시네요.
You have such a talent for baking. 당신은 제과에 재능이 참 많으시네요. 

 

🔹Let me call you back.

Let me call you back. (아직 더 할말이 남았는데 전화를 끊어야 할 때)다시 걸게요.
let (허락, 허용, 승낙)~하게 해주세요. 
I'll call you back. 다시 걸게요. 

 

📺 Video

🔹I've really outdone myself. 

I've really outdone myself. 나 진짜 평소보다 훨씬 잘했다고. 
outdo oneself 열심히 하다.
outdo 능가하다.
You don't need to outdo yourself every time.
Just do your best.
매번 잘할 필요 없어. 
그냥 최선만 다해.

 

🔹I got these dumbos right where I want them.

I got these dumbos right where I want them. 이 멍청이들은 내가 원하는 대로 따르고 있어. 
I have(got) sb right[just, exactly] where I want sb 내가 [누구]를 통제,조종해서 원하는대로 되고 있는 상황이다.
Ryan is waiting for me to text him back.
I've got him right where I want him.
라이언은 내가 문자에 답장하기를 기다리고 있어.
내가 딱 바라는 그림이 된거지. 

 

🏋️‍♀️ Coaching

이전보다 잘할 필요 없어요. You don't have to outdo yourself.
제가 딱 바라는 그림이 된 거죠. I have him right where I want him.
저는 평소보다 잘했어요. I outdid myself.

 

🎙️ Recording

You boys are in for a treat.
I've really outdone myself.
너희들 이거 아주 좋아할거야.
나 진짜 평소보다 훨씬 잘 했다고
-You have such a talent.
-Make this for us every night.
-진짜 실력 좋다.
-이거 매일 저녁마다 만들어줘.
I got these dumbos right where I want them,
and soon everything's gonna be coming up NomNom.
이 멍청이들은 내가 원하는 대로 따르고 있고,
곧 모든게 놈놈 뜻대로 될거야.
Let me call you back. 내가 다시 전화줄게.
이전보다 잘할 필요 없어요. You don't have to outdo yourself.
제가 딱 바라는 그림이 된 거죠. I have him right where I want him.
저는 평소보다 잘했어요. I outdid myself.

 

 

둘이 놈놈한테 이러면 아이스베어가 너무 서운해하잖아!

 


 

We're Classmate! 
콘텐츠로 배우는 진짜 영어, 리얼클래스의 클래스 메이트로 초대합니다.
클래스 메이트 초대 쿠폰 50,000원이 적용된 할인가로 리얼클래스를 시작하세요. 
https://realclass.co.kr/new/promotion/package/primary?invitationCode=LHGIP9U8JG1KS8TO